Välillä vähän teknistäkin tietoa meidän Ruupertista, ei olekaan aiemmin tullut mieleen tätä kirjoittaa. Ruupertti on siis alustaltaan Iveco, koriltaan on Karosa. Moottorin tilavuus on 7,8L josta irtoaa 228kW.Ruupertti on valmistettu vuonna 2005. Bussista löytyy abs-jarrut sekä levyjarrut molemmissa päissä. Viimeksi Ruupertti meni katsastuksessa heittämällä läpi jarruista, toivottavasti myös tänä vuonna. Koska bussista löytyy abs-jarrut sekä turvavyöt jokaisesta penkistä, niin nopeuttakin saa olla 100km/h. Vauhdin hurmaa.Ruupertti on pituudeltaan 12metrinen ja leveyttäkin löytyy 2,5metriä, juuri passeli tälle poppoolle.

Ensimmäisessä reissussa ( tästä seuraavassa postauksessa lisää) huomasimme, että Ruupertista vuotaa jäähdytinnestettä, yllättävän paljon. Onneksi vika ei ollut kovinkaan iso: uusi korkki jäähdyttimeen. Myös öljyä vuoti, tämä johtui löysästä klemmarista. Voin sanoa, että jännitin ensimmäisessä reissussa aika paljon, mitä kaikkea vikaa ja ongelmaa löytyy. Melkein jokaisesta ylimääräisestä äänestä kyselin Mikalta, että mikäs tämä on. Kotimatkalla kuskikin sai rauhassa ajella, kun en enää kysellyt hölmöjä. Uusia reissuja suunnitellaan jo kovasti, näistä lisää myöhemmin.Laitan tähän vielä muutaman lisäkuvan sisältä.



